Inhuursupport voor bedrijven

In het huidige zakelijke landschap, beïnvloed door de opkomst van de gig-economie en de krapte op de arbeidsmarkt, kiezen steeds meer bedrijven ervoor om  ZZP’ers in te huren. Deze trend kent zijn eigen uitdagingen op het gebied van wetgeving en fiscaliteit. De regels rondom inhuur van ZZP’ers brengen risico’s met zich mee als deze niet of onvoldoende in acht worden genomen. Ze zorgen niet zelden voor onzekerheid en zijn daarbij veel in beweging. Het optimalisering van de contracthuishouding en doorlopende bewaking van de relatie in het licht van de geldende regelgeving, is – evenals een efficiënte en correcte inrichting van de administratie – van belang voor het krijgen van grip op de inhuur van ZZP’ers en het minimaliseren van risico’s. Hier komt Fitis Inhuursupport in beeld.

Onze Missie

Het is onze missie om bedrijven volledig te ontzorgen bij de administratie van de inhuur van ZZP’ers. Wij bieden een totaaloplossing zodat onze klanten zich kunnen concentreren op hun kernactiviteiten zonder zich zorgen te hoeven maken over administratieve, juridische en fiscale kwesties rondom de inhuur van ZZP’ers.

Wij bouwen aan langdurige relaties en bieden een unieke combinatie van zekerheid, gemak en expertise.

Voordelen voor uw bedrijf

Tijd- en Kostenbesparing
Door de administratieve en juridische aspecten van ZZP-inhuur aan ons uit te besteden, kunt u aanzienlijke tijd en kosten besparen. U hoeft geen mensen en middelen vrij te maken of aan te nemen om deze complexe taken te beheren.

Risicobeheersing
Onze expertise zorgt ervoor dat uw bedrijf ter zake de inhuur van ZZP-ers handelt in lijn met relevante wet- en regelgeving. Door de administratieve en juridische aspecten uit te besteden aan Fitis Inhuursupport worden de risico’s op boetes en juridische/ fiscale complicaties geminimaliseerd.

Focus op Kernactiviteiten
Door ons de administratie van ZZP’ers te laten beheren, kunt u zich volledig richten op uw kernactiviteiten en bedrijfsdoelstellingen.

Kwaliteit en zekerheid
Met Fitis Inhuursupport verzekert u zich van een constante kwaliteit in de administratieve processen rondom ZZP-inhuur en een optimaal compliant inhuurdossier.

Onze Diensten

Quickscan  

Voor een goed startpunt en om de kwaliteit van de huidige administratie en potentiële risico’s te beoordelen kunnen we een quickscan uitvoeren bij u op locatie. Middels het nemen van een ruime steekproef, controleren we:

  • Of gebruikte overeenkomsten voldoen aan de huidige wet- en regelgeving;
  • De formulering en geldigheid van opdrachten en overeenkomsten;
  • Mogelijke compliance issues;
  • Risico’s verband houdend met schijnzelfstandigheid;
  • Risico’s verband houdend met inbedding;
  • De vastlegging van gegevens en de geldigheid van vereiste certificaten.

De quickscan resulteert in een rapport met resultaten, risicosignalering, aanbevelingen en de mogelijkheid tot begeleiding bij het inrichten van een compliant werkproces

Periodieke Audits

Indien u ervoor kiest om de administratie van ingehuurde ZZP’ers in eigen beheer te houden, kunnen wij één of twee keer per jaar een audit uitvoeren. Deze audit levert een uitgebreid rapport op met een overzicht van de resultaten, signalering van risico’s en aanbevelingen.

Consultancy en Ondersteuning

Heeft uw bedrijf hulp nodig om de administratie weer op orde te krijgen en een goed proces in te richten? Onze consultants staan klaar om ondersteuning en advies te bieden, zowel voor korte als langere periodes.

  • Optimalisatie van administratieve processen.
  • Inrichting van compliant werkprocedures.
  • Begeleiding bij de implementatie van verbeteringen.

Uitbesteden van uw ZZP-administratie aan Fitis Inhuursupport

Hierbij nemen wij uw volledige ZZP-administratie van u over en worden alle juridische en fiscale eisen onder beheer van Fitis Inhuursupport gebracht.

  • Beheer van overeenkomsten, administratie  en inhuurdossiers volgens de actuele wet- en regelgeving, fiscaliteit en AVG

    Wij zorgen ervoor dat alle overeenkomsten en administratieve processen optimaal compliant zijn met de huidige wetgeving. Dit leidt tot minimalisering van het risico op juridische of fiscale complicaties.

  • Snelle opstarttijd

    Elke ZZP’er die op werkdagen voor 10.00 uur wordt aangemeld, kan de volgende dag aan het werk. Dit garandeert minimale vertragingen en een vlotte startdatum van nieuwe ZZP’ers.

  • Wekelijkse of maandelijkse verzamelfacturen

    Wij bieden overzichtelijke verzamelfacturen, waarbij alle uren kunnen wordt uitgesplitst per project of kostenplaats. Dit vereenvoudigt uw boekhouding en grip op uw kosten.

  • Urenregistratie via onze urenapp

    ZZP’ers registreren hun gewerkte uren via onze gebruiksvriendelijke urenapp, die vervolgens ter accordering wordt aangeboden aan de inhuurmanagers. Dit zorgt voor een efficiënte en betrouwbare urenregistratie.

  • Bewaking en tijdige verlenging van overeenkomsten

    Wij houden de looptijden van overeenkomsten nauwlettend in de gaten en zorgen voor tijdige verlenging indien nodig / mogelijk, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over dossierbeheer.

  • Geldigheidsbewaking van vereiste certificaten

    Wij zorgen ervoor dat alle door u gevraagde certificaten up-to-date en geldig zijn. Hierdoor u gerust kunt zijn dat de door u ingehuurde ZZP’ers beschikken over geldige certificaten.

Neem contact op

Wilt u meer weten over hoe Fitis Inhuursupport uw bedrijf kan ontzorgen bij de inhuur van ZZP’ers? Neem dan vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.