ZZP Inhuursupport voor bedrijven

In het huidige zakelijke landschap, beïnvloed door de opkomst van de gig-economie en de krapte op de arbeidsmarkt, kiezen steeds meer bedrijven ervoor om  ZZP’ers in te huren. Deze trend kent zijn eigen uitdagingen op het gebied van wetgeving en fiscaliteit. De regels rondom inhuur van ZZP’ers brengen risico’s met zich mee als deze niet of onvoldoende in acht worden genomen. Ze zorgen niet zelden voor onzekerheid en zijn daarbij veel in beweging. Het optimalisering van de contracthuishouding en doorlopende bewaking van de relatie in het licht van de geldende regelgeving, is – evenals een efficiënte en correcte inrichting van de administratie – van belang voor het krijgen van grip op de inhuur van ZZP’ers en het minimaliseren van risico’s. Hier komt Fitis Inhuursupport in beeld.

Onze Missie

Het is onze missie bedrijven volledig administratief te ontzorgen bij de inhuur van ZZP’ers. Wij bieden een totaaloplossing zodat onze klanten zich kunnen concentreren op hun kernactiviteiten zonder zich zorgen te hoeven maken over administratieve, juridische en fiscale kwesties rondom de inhuur van ZZP’ers.

We bouwen aan langdurige relaties en bieden onze klanten een unieke combinatie van zekerheid, betrouwbaarheid en expertise.

Voordelen voor uw bedrijf

Tijd- en Kostenbesparing
Door de administratieve en juridische aspecten van ZZP-inhuur aan ons uit te besteden, kunt u aanzienlijke tijd en kosten besparen. U hoeft geen mensen en middelen vrij te maken of aan te nemen om deze complexe taken te beheren.

Risicobeheersing
Onze expertise zorgt ervoor dat uw bedrijf ter zake de inhuur van ZZP-ers handelt in lijn met relevante wet- en regelgeving. Door de administratieve en juridische aspecten uit te besteden aan Fitis Inhuursupport worden de risico’s op boetes en juridische/ fiscale complicaties geminimaliseerd.

Focus op Kernactiviteiten
Door ons de administratie van ZZP’ers te laten beheren, kunt u zich volledig richten op uw kernactiviteiten en bedrijfsdoelstellingen.

Kwaliteit en zekerheid
Met Fitis Inhuursupport verzekert u zich van een constante kwaliteit in de administratieve processen rondom ZZP-inhuur en een optimaal compliant inhuurdossier.

Onze Diensten

  • Volledige overname van uw ZZP administratie (outsourcing).
  • Risicoscan – Identificatie van arbeidsrechtelijke en fiscale risico’s bij uw bedrijf door inhuur van ZZP’ers.
  • Periodieke Audits – Regelmatige controles van uw eigen ZZP Administratie.
  • Consultancy en Ondersteuning – Procesoptimalisatie, compliance en advies.

Outsourcing van uw ZZP-administratie aan Fitis Inhuursupport

Hierbij nemen wij de volledige ZZP-administratie van u over en wordt Fitis Inhuursupport fiscaal opdrachtgever van de door u ingehuurde ZZP’ers. Deze dienstverlening ontzorgt u als bedrijf zo optimaal mogelijk. De dienstverlening omvat:

  • Maximale beperking van uw risico’s op het gebied van:
    • Fiscaliteit.
    • Aansprakelijkheid.
    • Arbeidsrechtelijk.
  • Screening van de opdracht.
  • Urenregistratie via de externe uren-app.
  • Digitale externe accordering uren inhuurmanager.
  • Klantspecifieke overeenkomsten.
  • Gespecificeerde verzamelfactuur.
  • Allocatie op project/kostenplaats geregistreerde uren.
  • Selfbilling voor de ZZP’er.
  • Klantspecifieke documentcontrole.
  • Bewaking contractdata en certificaten.
  • Beheersmaatregelen tijdens opdracht.
  • Beoordeling toetsingskader.
  • Compliant inhuurdossier.
  • Controle relevante verzekeringen.

Wekelijkse of maandelijkse verzamelfacturen

Wij bieden overzichtelijke verzamelfacturen, waarbij alle uren kunnen wordt uitgesplitst per project of kostenplaats. Dit vereenvoudigt uw boekhouding en grip op uw kosten.

Urenregistratie via onze Fitis uren-app

ZZP’ers registreren hun gewerkte uren via onze gebruiksvriendelijke uren-app, die vervolgens ter accordering wordt aangeboden aan de inhuurmanagers. Dit zorgt voor een efficiënte en betrouwbare urenregistratie.

Risicoscan   

Voor een grondige analyse van de kwaliteit van uw huidige ZZP-administratie en potentiële fiscale en arbeidsrechtelijke risico’s,  kunnen we een risicoscan uit te voeren. Middels het nemen van een representatieve steekproef, controleren we:

  • De naleving van wet- en regelgeving.
  • De formulering en geldigheid van opdrachten en overeenkomsten.
  • Mogelijke compliance issues.
  • Risico’s verband houdend met schijnzelfstandigheid.
  • Risico’s verband houdend met inbedding
  • De contracten van bemiddelingsbureaus
  • De inhoud en volledigheid van inhuurdossiers met daarbij geldigheid van vereiste certificaten en bedrijfsverzekeringen.

Deze scan resulteert in een rapport met resultaten, risicosignalering en aanbevelingen. Een risicoscan is zeer waardevol om in te zetten als vast onderdeel van een Due Diligence / M&A.

Periodieke Audits

Indien u ervoor kiest om de administratie van ingehuurde ZZP’ers in eigen beheer te houden, kunnen wij één of twee keer per jaar een audit uitvoeren. Deze audit levert een uitgebreid rapport op met een overzicht van de resultaten, signalering van risico’s en aanbevelingen.

Consultancy en Ondersteuning

Heeft uw bedrijf hulp nodig om uw ZZP administratie weer op orde te krijgen en een goed proces in te richten? Onze consultants staan klaar om ondersteuning en advies te bieden, zowel voor korte als langere periodes.

  • Optimalisatie van administratieve processen.
  • Advies en ondersteuning inrichten compliant werkproces.
  • Interim contractmanagement flex-leveranciers.
  • Controle en opvolging verbeterpunten uit de audit of risicoscan.
  • Advies beheersmaatregelen.
  • Begeleiding bij de implementatie van verbeteringen.

Neem contact op

Wilt u meer weten over hoe Fitis Inhuursupport uw bedrijf kan ontzorgen bij de inhuur van ZZP’ers? Neem dan vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.